Індустріальні шини призначені для експлуатації в умовах підвищеного навантаження. Транспорт, оснащений ними, може перевозити важкі вантажі тривалий час. Основною проблемою є те, що від таких навантажень вироби швидко перегріваються і деформуються. Щоб цього не допустити, потрібно підбирати індустріальні покришки відповідно до типу транспорту та характеру виконуваних робіт. Внаслідок цього вдасться зменшити ризик прискореного зношування покришок.
Індустріальна гума за призначенням поділяється на:
- «E» — для землерийної техніки та самоскидів, які працюють у кар’єрі;
- «L» — для бульдозерів та навантажувачів;
- «G» — для грейдерів.
Покришки з маркуванням Е застосовуються для вантажівок, які їздять на бездоріжжі та застосовуються для земляних робіт. Вантажний автомобіль із такими шинами не повинен експлуатуватися зі швидкістю понад 60 км/год. Такі покришки встановлюються і на самоскидах з різним обладнанням.
Маркування L покришок призначена для бульдозерів та навантажувачів з різними показниками. Однак вони мають працювати на бездоріжжі. Ці шини не можна використовувати зі швидкістю понад 10 км/год, тому що їх конструкція складна та багато важить. Щоб нічого не пошкодилося, запроваджено такі вимоги.
Покришки з маркуванням G використовують на різних грейдерах. Вимог про дорожнє покриття, де вони використовуватимуться – немає. Однак не можна їздити з такими шинами зі швидкістю понад 40 км/год, але при цьому максимальна відстань, на яку можна експлуатувати шини, не встановлена. Ці шини також класифікуються. Версія G2 має збільшене зчеплення з дорогою, а версія G3 застосовується для нерівного покриття, переважно з камінням.
Шини для промислових транспортних засобів можна також розділити на два основні класи за типом конструкції: діагональна і радіальна.
- Діагональні покришки краще працюють на твердому ґрунті. Вони дешевші за радіальні, і оптимально підходять, якщо йдеться про роботу машини в сегменті вантажоперевезень асфальтовими дорогами.
- Радіальна гума може працювати у широкому діапазоні перепадів тиску. Це дозволяє, наприклад, працювати при нижчому тиску, забезпечуючи максимальну площу контакту з ґрунтом. Радіальні шини дорожчі в момент покупки, але служать довше, а отже, вигідніші в довгостроковій перспективі.
Чи можна їх індустріальні шини взаємозамінювати із сільськогосподарськими?
Індустріальна гума має більш високу вартість порівняно з сільськогосподарськими шинами (детальніше про сільгосп шини) через те, що технологія виробництва промислової гуми значно складніша. Крім того, що такі покришки повинні пройти на порядок більше етапів при виготовленні, виробник повинен використовувати більше матеріалів (тих же сталевих кордів), що й обумовлює підвищення вартості.
Індустріальна гума розрахована більш високе навантаження, у випадках різниця сягає 50%. Для виготовлення шин різного призначення використовуються і різні суміші, кожна з яких має свої особливі властивості, а також різні малюнки протекторів для оптимального зчеплення з визначеною для певних робіт поверхнею. Наприклад, коли виготовляються індустріальні шини, основним компонентом є штучний каучук із певними добавками. Завдяки цьому такий вид покришок має солідний запас зносостійкості і без проблем витримує великі навантаження, високі температури та інші екстремальні умови. Однією з особливостей індустріальної гуми є використання великого шару прогумованого сталевого корда як посилюючого елемента під протекторним шаром індустріальної шини.
Тому замінювати одні шини іншими не рекомендується, бо кожен тип покришок призначений для виконання певного типу робіт і буде абсолютно непридатним для виконання завдань в інших умовах.